פינוי מושכר/שוכר – הליך קצר ויעיל

morlogov.png

פינוי מושכר הנו הליך משפטי מיוחד אשר תוקן בסדר הדין האזרחי התשמ"ד 1984 לצורך תיקון המצב שהיה קיים קודם לכן, והוא כי לצורך פינוי מושכר/שוכר היה צורך לנהל הליך משפטי ארוך ומיגע שגרר אחריו נזקים כספיים נוספים למשכיר.

במסגרת הליך פינוי המושכר המקוצר, הפך בין רגע הליך פינוי המושכר להליך קצר בכל קנה מידה משפטי, כאשר לכל היותר ניתן לקבל פסק דין לפינוי המושכר בתוך כחודשיים מיום הגשת התביעה, בתנאי שפועלים בזריזות, ולעיתים  אף בתוך 30 ימים.

לכתב התביעה לפינוי מושכר יש לכרוך את כל טענות התובע, לצרף תצהיר/ים ואת המסמכים עליהם מבקשים לבסס את כתב התביעה.

על פי התקנות, בית המשפט יקבע דיון במועד של כ- 30 יום מהמועד בו יוגש כתב הגנה, אז ישמעו טענות התובעים והנתבעים ובסוף ההליך, יינתן פסק דין.

אמנם, הסעד היחיד שניתן לתבוע בהליך פינוי מושכר הוא פינוי השוכר והמושכר, אך ניתן לדרוש כי פסק הדין יכלול את הוצאות ההליך המשפטי, קרי, שכר טרחת עורך דין והוצאות המשפטיות הכוללות אגרת משפט ועלות השליח.

את פסק הדין לפינוי מושכר, יש להפעיל במסגרת תיק הוצאה לפועל לפינוי המושכר ולצדו, גביית הסכום שנפסק בפסק הדין.

לאור תיקון שבוצע בחוק ההוצאה לפועל, גם זמן פינוי המושכר הלכה למעשה, נמשך כחודש ימים בלבד, בתנאי שהתהליך מבוצע ביעילות ומקצועיות.

יחד עם זאת, לדעת כותב שורות אלה, יש לבצע תיקון נוסף אשר יאפשר לקדם את הליך פינוי המושכר גם בתקופת פגרת בבית המשפט. כיום, במקרה בו בעל דירה מבקש לפעול לפינוי מושכר במהלך פגרת בית המשפט מתעכב בהתאם.

לדעת כותב מאמר זה, סוג הליך זה של פינוי מושכר שתכליתו וחשיבותו הן בזמן השיפוטי הקצר בו הוא מתנהל, צריך להתנהל גם במהלך הפגרה בדומה לסעד זמני המוגש לבית המשפט.

במצב הדברים הקיים, נגרם נזק מיותר וחסרון כיס נוסף לבעל הנכס המבקש את פינויו וזאת רק בשל פגרת בית המשפט. 

המידע המשפטי המוגש נערך ע"י עו"ד אלי מור ומהווה מידע כללי בלבד. השימוש במידע אינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת ו/או ייעוץ משפטי. אלי מור ושות' – חברת עו"ד ונוטריון ו/או מי מטעמם אינם אחראים בצורה כלשהי, ישירה או עקיפה לתוצאות הנובעות משימוש הקוראים במידע המשפטי הניתן באתר האינטרנט www.mor-lawyers.co.il  

אלי מור ושות' – חברת עו"ד ונוטריון  טל' 03-6959990

צרו איתנו קשר

לקבלת מידע נוסף אנא צרו קשר באמצעות מילוי הפרטים הבאים

תפריט נגישות